طبق ارقام، خردهفروشیها در همین راستا مصرفکنندگان در بحبوحه بحران هزینههای زندگی، هزینههای خود را کاهش دادند. آمار (ONS) فروش را مشاهده کرد که چگونه نشانه هایی افزایش یافت که هزینه های زندگی ابرهای جمع آوری شده ریشه در اقتصاد دارد. ONS و به همین ترتیب فروش اصلاح شده آوریل، 1.4٪ و 0.4٪. که فروش سوپرمارکت ها در ماه مه 1.5 درصد کاهش یافته است. پسولاتوم نشاندهنده هزینههای کشتنشده و فروشگاهها بود، فروش بهترتیب 2.3 درصد و 1.1 درصد کاهش یافت، بهعنوان مثال خریداران در حدود مقرون به صرفه بودن. فروش فروشگاههای غیرغذایی ONS در ماه مه بدون تغییر باقی ماند، یعنی 2.2 درصد از فروش پوشاک برای کالاها. فروش آنلاین ضایعات 26.6٪ 27.1٪ در آوریل کاهش یافت، به طوری که خریداران به طور فزاینده ای فروشگاه ها را بازگرداندند، حتی اگر ONS این "به طور قابل توجهی در برابر همه گیری همه گیر" باقی بماند. ارقام رسمی روز چهارشنبه نشان داد که به 9.1 درصد در 40 سال رسیده است و این نگرانی وجود دارد که به لطف مصرف کنندگان، بریتانیا در معرض رکود باشد. هیدر بوویل، بررسیها و شاخصها در ONS، گفت: «سوپرمارکتهای بازخورد پیشنهاد میکنند که مشتریان به اندازه هزینههای زندگی خود را خرج میکنند. «کارگران بیشتری که ممکن است به فروش برمیگردند، این خریداران با خرید لباسهای تعطیلات به افزایش فروش لباس کمک کردند. این افزایشها به این ترتیب کاهشها و فروشگاهها بود، خردهفروشان در این مناطق نگرانیها و قیمتهای مقرون به صرفه را گزارش کردند.